jueves, 7 de mayo de 2009

TREBALLANT LA RIMA

Treball de rimes amb el centre d'interés dels oficis a partir d'un fragment del poema d'en Miquel Martí i Pol.

Mare, si fos infermera
infermera de bon hospital
cuidaria a la gent
quan tingués algun mal.

Mare,si fos doctor
doctor de bona traça
curaria als malalts
i els enviaria a casa.

Mare,si fos metge
metge de bona traça
curaria a la gent
sense mirar la raça.

Mare,si fos perruquera
perruquera de bona traça
faria bonics pentinats
de cabells llisos i arrissats.

Mare,si fos lampista
lampista de bona traça
arreglaria els lavabos
de les cases.

Mare,si fos professora
professora de bona traça
ajudaria a tots els nens i nenes
a estudiar de bona gana.

Mare,si fos músic
músic de bona traça
topcaria tots els instruments
amb tota...tota la força.

Mare,si fos cuinera
cuinera de bona traça
faria un bon dinar
per menjar-ho a la terrssa.

Mare,si fos fuster,
fuster de bona fusta,
faria mobles antics
tots de corats amb la meva gràcia.

Mare,si fos mecànic,
mecànic de bona traça
arreglaria motos i cotxes
i m'ompliria de "grasa".

Mare,si fos jardinera,
jardinera de bon jardí
regaria les meves plantes
i les del meu veí.

Mare,si fos pescardor,
perscardor de bona traça
pescaria peixos
tot sol amb la meva canya.

Mare,si fos guàrdia
guàrdia de bona traça
salvaria a la gent
i atraparia els dolents.

Mare,si fos bomber
bomber de bona casa
salvaria a la gent
tot sol amb la meva màniga.

Mare,si fos cambrer,
cambrer de bona taula,
serviria menjar a tota la gent
perquè s'ho mengin amb molta gana.

Mare,si fos carter
carter de bona traça
aniria pels carrers
repartint totes les cartes.



No hay comentarios:

Publicar un comentario